Kundesenter




GARANTI, REKLAMASJON & SERVICE

 GARANTI & REKLAMASJON


Den generelle garantiperioden for våre produkter er 2 år fra kjøpsdato. Garantien dekker kun material og/eller fabrikasjonsfeil. Garantien dekker ikke normal slitasje eller skader forårsaket av ulykker, feil bruk, uaktsomhet eller naturlig slitasje av farger og materialer over lengre tid. Reklamasjonsretten reguleres i samsvar med forbrukerkjøpslovens bestemmelser. Om et Guideline produkt skulle vise seg å være defekt eller på andre måter innehar feil eller mangler, ønsker vi selvfølgelig å hjelpe deg. Det er da 2 måter du kan sende varen på:
 

  1. Har du kjøp produktet på våre hjemmesider, ber vi deg gå til «Min Side» og følg instruksjon for hvordan returnere en vare.
     
  2. Har du kjøpt produktet hos en av våre forhandlere, skal du henvende deg direkte til butikken du kjøpte produktet.


Viktig før du sender en reklamasjonsvare:

Alle reklamasjons- og garantisaker må dokumenteres i form av kjøpskvittering som minimum viser kjøpsdato og varetekst. Før du sender oss varen ønsker vi en beskrivelse av feilen og bilder som tydelig viser dette. Send dette på mail til post@guideline.no. Vår kundeservice vil da kunne avgjøre om varen skal sendes inn til reparasjon eller erstattes på annen måte.
NB: Hvis du skal sende oss et brukt produkt som vadere, sko eller bekledning, ber vi deg vaske og tørke disse før de sendes inn. Om dette ikke er gjort vil du belestes et gebyr på 250,- for rengjøring og tørk.
Har du brukket stangen din så ønsker vi først å få tilsendt bilder av selve bruddet, begge/alle deler (nærbilde, mobiltlf bilder duger) og bunndelen slik at vi ser snellefeste og logo tydelig.

Evaluering av garantisaken
Guidelines service avdeling vil evaluere skaden og bedømme om feilen kan utbedres/repareres eller om produktet må erstattes.

 

SERVICE OG REPRASJONER

 

Har du behov for å skifte en stangring, trenger stangen en kosmetisk reparasjon eller ønsker du en service på en treg snelle. På kontoret på Skjetten tar vi imot service og reparasjon på stenger og sneller. Vår stangreparatør Glenn Sørvik er en erfaren fluefisker som kan ordne alt fra skifte av ringer, snellefeste, korkhåndtak m.m. Alle slike saker skal avtales med oss på forhånd via e-post eller tlf. Utbedringer utføres mot avtalt betaling.

 

 

 

NT8 25 ÅRS GARANTI

 

NT8 fluestenger leveres med 25-års garanti til første eier. Garantien gjelder for material- og/eller produksjonsfeil. Under garantiperioden (fra kjøpsdato) har du rett til reparasjon eller bytte (etter vår avgjørelse) defekte stangdeler. Dersom stangen har gått ut, eller vi ikke kan bytte ut stangdelen vil vi erstatte hele stangen med en tilsvarende modell (etter vår avgjørelse). En serviceavgift på 75EUR/750 NOK vil bli fakturert som dekker ny stangdel inkludert frakt. Kjøpskvittering må kunne fremlegges ved alle garanti- og reklamasjons henvendelser. NT8-garantien er en tilleggstjeneste og påvirker ikke alminnelige rettigheter ved reklamasjon som dekkes av kjøpsloven.


 

GUIDELINE INSTANT-EXPRESS SERVICE
 

Vi vet hvor frustrerende det er når uhellet er ute og du selvforskyldt knekker en stang, eller at fiskekameraten din tråkker på den. Når du kjøper en Guideline stang får du derfor med vår I-Express service. Vi sørger da for at du i løpet av 1-2 dager får en ny stangdel sent hjem til døra. Reaction stenger må leveres komplett med futteral og stangtube for erstatning. Reaction stenger har livstidsgaranti mot matrial- og kontruksjonsfeil.

NB! Stangdeler selges til den/de som allerede eier aktuell stangmodell. Det er ikke en service for å kjøpe seg en komplett stang i deler. For å kjøpe deler skal eieforholdet dokumenteres i form av bilder av alle stangdelene sammen med den/de delene som er brukket


Hva gjør du?

1.    Ring oss på 63 84 94 00 eller send en e-post til post@guideline.no med emne: I-Express.
2.    Skriv inn navn og modell (eks. LPXe, 9 fot # 6)
3.    Skriv hvilken stang-del som er knekt og skal erstattes*.
4.    Skriv in navn og adresse delen skal sendes til.
5.    Du får en faktura som kan betales med Vipps.
6.    Med det samme betaling er registret, sender vi deg stangen via vår DHL express tjeneste.

 

 

* Jeg vil bestille en reservedel til en stang, men hvordan skal jeg benevne den for å få riktig del?

Når du bestiller reservedeler teller man alltid fra toppen, dvs. at den tynneste enden av stangen.

Eksempel; en 4-delt stang er beskrevet som følger: DEL 1 / TOPP - DEL 2 - DEL 3 - DEL 4 / BUTT / håndtaket.

 

Pris Stangdeler NOK NOK
Stangmodell Enhånds Tohånds
Reaction FRS 1399 1899
NT8 - NT8:4 - Fario NT8 750 750
LXi - LXi T-pac 750 800
RSi - RS V2 - LPx Coastal 700 -
Fario CRS/Classic - LPXe - ULS Hybrid 650 700
Elevation - Elevate - Exceed 500 600
Stoked - EXP4 - EXP5 - LPs - Kit rods 450 550
SPIN LPXe - Expedition - 550
+ Ekstra for bunndeler 100 100

 

* Prisene inkluderer alle kostnader inom Europa.
* Deler til Switch stenger er lik tohånds.

 

 

Vanlige spørsmål

 

En holk på stangen min ser sprukket ut, er den alvorlig, og hvordan unngår jeg det?

Dette er et av de vanligste spørsmålene. Det er et resultat av at stangdelene ikke er riktig montert og glir fra hverandre. Sjekk alltid regelmessig under fisket at stangdelene er godt festet til hverandre. Hvis du ser at en av stangdelene begynner å vri seg, så har de begynt å miste grepet, juster delene og press de samen. Skaden kan ofte se verre ut enn den er, men hvis det ikke har vært en sprekk i hunholken, er det ingen større grunn til bekymring. Slik sjekker du om selve holken er sprukket eller ikke. Sett stangen sammen, legg hånden rundt holkene og vipp stangen frem og tilbake. Hvis holken er løs eller hvis du hører en klikkelyd fra holken, er den sprukket. Hvis ingenting blir hørt eller følt, så er det bare å fortsette å fiske med stang, om du ikke vil kjøpe en ny del. Et tips for å forhindre at holkene glir fra hverandre er å påføre voks fra et stearinlys på hannholken for bedre grep.

 

Jeg blir våt på begge bena etter en stund med vading, lekker vaderne mine?

Hvis du blir våt på begge ben eller føtter omtrent samtidig, indikerer det i de fleste tilfeller kondens. Kondens oppstår raskere med store temperaturendringer, hvis det for eksempel er varmt i luften, men kaldt i vannet. Før du kontakter oss eller din lokale forhandler, bør du vrenge vaderne og fylle med vann for å finne eventuelle lekkasjer. En lekkasje kan enkelt repareres med Aquasure fra innsiden.

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.