Kundesenter




Vilkår

1.    BEKREFTELSE OG INNGÅELSE AV KJØPSAVTALE


1:1  De følgende allmenne vilkår regulerer gjelder for alle kjøp og tjenester for privatkunder direkte av Guideline AS (GUIDELINE) på www.guideline.no

1:2 Ved å registrere deg hos GUIDELINE godtar du disse allmenne vilkår. Vær oppmerksom på at de allmenne vilkårene når som helst kan endres, og at du bør kontrollere om de allmenne vilkårene er endret før du bestiller varer.

1:3 Kjøpsavtalen inngås når du velger å registrere din bestilling i GUIDELINES nettbutikk. Bestillingen genererer en ordrebekreftelse som sendes automatisk uten manuell kontroll. Om det skulle være feil med din ordre, kontakter vi deg omgående for å finne en løsning. Det kan være en reservasjon, at varen du har bestilt har fått endret leveringsdato eller andre uforutsette hendelser.

 

2.    BESTILLINGSRUTINER


2:1 Din bestilling er i utgangspunktet en forespørsel om å få kjøpe et bestemt produkt til den prisen som er oppgitt i vår nettbutikk. Bestillingen iverksettes først etter at du har bekreftet ditt kjøp i kassen.

2:2 Når du har fullført en bestilling vil det automatisk bli sendt en ordrebekreftelse til deg. En avtale mellom deg og GUIDELINE foreligger først når GUIDELINE bekrefter at det bestilte produktet er på lager og kan levers til den oppgitte prisen.

2:3 Informasjon om betaling, se paragraf 4.

2:4 GUIDELINE reserverer seg mot levering dersom lagersaldoen skulle være feil på tidspunktet for din bestilling. Dersom GUIDELINE ikke kan levere som oppgitt på ordrebekreftelsen, blir du kontaktet og tilbudt å enten kansellere ordren eller kjøpe en aktuell erstatning – dersom det finnes en hensiktsmessig erstatning.


 
3.    PRISER 


3:1 Prisene du ser i vår nettbutikk er inklusive 25% mva. Momsen er også inkludert i totalprisen som vises i kassen.

3:2 Prisendringer kan forekomme uten varsel.

3:3 Prisene inkluderer ikke frakt. Eventuell fraktkostnad kommer i tillegg, og vises i kassen før du fullfører ditt kjøp.

3:4 Vi har tusenvis av produkter i vår nettbutikk og en pris kan vise seg å være oppgitt feil. Kjøper du et produkt til en pris som åpenbart er feil, tar vi kontakt med deg og vi forbeholder oss retten til å endre prisen samt belaste deg for prisdifferansen. I slike tilfeller har du selvfølgelig rett til å angre ditt kjøp og få kjøpesummen tilbakebetalt.

3:5 Vi reserverer oss mot eventuelle trykkfeil og utilsiktede feil i vår markedsføring, nyhetsbrev og øvrig ekstern kommunikasjon. I disse kanalene gjelder det samme som for priser som åpenbart er oppgitt feil på vår hjemmeside.  

 

 


4.    BETALING


4:1 I samarbeid med Klarna tilbyr vi ulike betalingsalternativer hvor de ulike alternativene alle har det til felles at betalingen går direkte til Klarna.

4:2 Betal innen 14 dager. Ingen renter eller gebyr tilkommer dersom du betaler innen 14 dagers fristen.

4:3 Med kort eller bankbetaling kan du betale kjøpene dine kjapt, sikkert og enkelt på tre ulike måter. Du kan koble kortene dine og bankkontoen din til Klarna første gangen du skal betale noe, eller gjøre det på forhånd i Klarna-appen. Klarna husker informasjonen din så du kan handle og betale enda smidigere neste gang.

? Bankoverføring - Betal med bankkontoen din og godkjenn kjøpet med BankID. Pengene trekkes direkte.
? Trekk fra bankkonto - Pengene trekkes fra din tilknyttede konto i løpet av to bankdager etter at ordren er sendt.
? Kort - Betal med valgfritt kort. Pengene reserveres direkte i forbindelse med kjøpet. .

4:4 I Klarna Checkout kan du velge å betale direkte med følgende bankkort: VISA, Mastercard eller American Express.

4:5 Del opp kjøpesummen slik at kjøpet er fullt betalt etter f. eks. 12 måneder. Om ønskelig kan du betale mer en måned og du kan når som helst betale restbeløpet. Du kan også velge å betale et minimumsbeløp hver måned. Om du ønsker å betale minimumsbeløpet eller mer, velger du selv.

4:6 Trygt og sikkert. Med Klarna beskyttes du alltid av Klarnas kjøpersikkerhet. Moderne sikkerhetsløsninger beskytter din informasjon og forhindrer kjøp du ikke har godkjent.

4:7 Se Klarna klarna.com/no/beskrivelse for mer informasjon.

5.    LEVERING


5:1 GUIDELINE sender alle pakker med DHL Express. Du vil normalt motta din ordre dagen etter. Du vil også få en SMS / Epost når pakken blir plukket opp av DHL hos oss, slik at du kan navigere sendingen din mens den er på vei til deg. Du vil få 6 valg og kan blant annet velge mellom å få pakken levert direkte hjem, på jobb eller nærmeste butikk.  

5:2 Når din ordre forlater vårt lager overtar fraktselskapet ansvaret for forsendelsen, og vi kan ikke gi noen leveringsgaranti. Vi forbeholder oss retten å fraskrive oss alle erstatningskrav fra kunden som skyldes forsinkelser forårsaket av transportør etter avhenting på vårt lager.

5:3 Returnerer du en vare til oss, er du som kunde ansvarlig for forsendelsen frem til den er mottatt av GUIDELINE.
 

6.    UAVHENTEDE PAKKER / FORSENDELSER

 


6:1 Din pakke ligger normalt på utleveringsstedet i 14 dager etter ankomst. Henter du ikke pakken i løpet av denne perioden, blir pakken returnert til oss, og vi belaster deg med 250,- for uavhentet forsendelse. Om du angrer et kjøp etter at bestillingen er sendt fra oss, må du ta imot pakken og deretter sende den i retur til oss. Ignorerer du forsendelsen blir det registrert som ”ikke avhentet pakke” og du belastes kostnaden for dette.

6:2 Har du vært uheldig og glemt å hente pakken du bestilte, men fremdeles ønsker varene, betaler du selv frakt for den andre forsendelsen samt returfrakten for den uavhentede pakken. Kostnaden for en ”ikke hentet pakke” eller eventuell returfrakt justeres på fakturaen fra Klarna.
 

 

7.    TRANSPORTSKADER


7:1 GUIDELINE tar ansvaret for varer som skades eller forsvinner i transporten på vei til deg. Om du ved mottak av vår forsendelse oppdager en skade, må det omgående varsles som en reklamasjon. Det gjør du direkte til transportselskapet eller på utleveringsstedet. Det er derfor viktig at du som mottaker kontrollerer forsendelsen før du godkjenner leveringen med din signatur. Vi anbefaler deretter at du åpner forsendelsen for å forsikre deg om at ordren er komplett og ingenting er skadet.

7:2 Er skaden synlig må du reklamere samme dag som du mottok forsendelsen. En skjult skade må du reklamere på senest 7 dager etter at du oppdaget skaden.

7:3 Om et produkt i din forsendelse er skadet, leverer du først en reklamasjon til transportøren og deretter kontakter du vår kundesenter.

    

8.    ANGRERETT & RETUR

 


8:1 Som privatkunde har du alltid 14 dagers angrerett jfr. Angrerettloven. Angrefristen gjelder fra den dagen du mottar varen. En forutsetning for å benytte angreretten er at varen er ubrukt, uskadet og at varen returneres til GUIDELINE i sin originale emballasje sammen med bruksanvisninger, garantikort og andre etiketter. Du er ansvarlig for å returnere varene så snart som mulig. Om du benytter angreretten og sender varer i retur som ikke er salgbare, kommer vi ikke til å akseptere returen.

8:2 Om du har fullført en bestilling som du ønsker å endre eller annullere, må du omgående ta kontakt med vår kundeservice på post@guideline.no og oppgi ditt ordrenummer. Vi sender deg så en e-post med et returdokument, et returnummer og en returetikett. Vær oppmerksom på at returforsendelsen belastes deg. Vi informerer deg om portokostnaden i samme e-post.

8:3 Pakk ned det som skal returneres (kun ubrukte varer med originaletiketter, bruksanvisninger, garantikort, andre etiketter og emballasje) i originalkartongen for å forhindre at forsendelsen skades under transport. Skriv ut returetiketten, teip den fast på returforsendelsen (ikke direkte på varen, direkte på stangtuben o.l.). I returdokumentet skal du fylle inn all nødvendig informasjon som Guideline behøver for å kunne behandle din returforsendelse. Les betingelsene for retur nøye og lever deretter pakken på nærmeste postfilial. Du er pliktig å postlegge returforsendelsen innen 7 dager fra den dag vi sendte deg e-posten som inneholdt returetiketten, returnummeret og returinstruksjonene.

8:4 Forutsatt at kravene for retur er oppfylte, kommer tilbakebetaling til å skje senest innen 14 dager fra den dato GUIDELINE mottok din returforsendelse. Returer som ikke oppfyller returkravene meddeles via e-post.

8:5 Returner kun varer kjøpt av GUIDELINE via vår nettbutikk, etter de prosedyrer som er nevnt ovenfor. Varer du har kjøpt via GUIDELINES nettbutikk kan ikke tilbakebetales eller returneres via våre forhandlere.
 

 

9.    REKLAMASJON


9:1 Er et produkt du har kjøpt hos oss defekt eller på andre måter innehar feil eller mangler, ber vi deg i første omgang ta kontakt med vår kundeservice på e-post post@guideline.no, så snart som mulig.

9:2 Garantien hos Guideline gjelder i 2 år fra kjøpsdato. Garantien dekker material og/eller fabrikasjonsfeil, ikke skader som oppstår av uhell, ytre påvirkning eller brukerfeil.

9:3 Reklamasjonsretten reguleres i samsvar med forbrukerkjøpslovens gjeldene betingelser.
 

10.    PERSONOPPLYSNINGER

 


10:1 Når du registrerer en konto og bestiller via våre nettsider, godkjenner du de gjeldende personopplysninger som oppgitt i denne lenken – personopplysninger. Du samtykker da til at vi lagrer og kan bruke dine opplysninger i vår virksomhet for å tilpasse og sikre deg den servicen du kan forvente av oss. I henhold til GDPR (personvernforordningen) har du rett til å få opplyst hvilken informasjon vi har lagret om deg. Ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg dersom du har spørsmål.

10:2 Enkelte personopplysninger benyttes etter at det er gitt samtykke, eksempelvis ved markedsføring (nyhetsbrev og annen kommunikasjon). Ved å abonnere på vårt nyhetsbrev samtykker du til at vi bruke dine personopplysninger. Du kan når som helst trekke tilbake hele eller deler av samtykket som er gitt til bruk av dine personopplysninger. Tilbakekallelsen av ditt samtykke trer i kraft etter at tilbakekallelsen fant sted. Les vår integritetspolicy for ytterligere informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger.
 

 

11.    TVISTER


11:1 Vår målsetning er at våre kunder alltid skal være fornøyde med våre varer og tjenester. Vi forsøker alltid å løse eventuelle uenigheter direkte med deg som kunde. Dersom du har en klage eller synspunkter på våre produkter og tjenester, er du alltid velkommen til å kontakte vårt kundesenter eller ringe oss på 63 84 94 00, for å finne en god løsning.

11:2. Vi følger alltid anbefalingene i Forbrukerkjøpsloven. Er du misfornøyd med hvordan vi velger å løse en tvist, kan du kontakte Forbrukertilsynet for en nøytral vurdering av tvisten.
 

12. KONTAKT OSS


12.1 Om du vil komme i kontakt med oss på GUIDELINE gjør du det via kundesenter på e-post  post@guideline.no eller på telefon 63 84 94 00.

12:2 Du kan når som helst logge inn på din side for å endre eller slette personlig informasjon her: www.guideline.no/#login
 

13.    FORCE MAJEURE


13:1 Om det oppstår ekstraordinære omstendigheter som GUIDELINE ikke kan lastes for, som for eksempel en lovendring, mobilisering, streik, blokade, sabotasje, brann, oversvømmelse, naturkatastrofer, krig, terrorisme eller tilsvarende, skal GUIDELINEs forpliktelse til å fullføre kjøpsavtalen utsettes så lenge omstendighetene råder. Om en slik forsinkelse overskrider 2 måneder har både du og GUIDELINE rett til å annullere avtalen med umiddelbar virkning uten at noen av partene kan kreve erstatning.

 

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.